Klaraa-♡'s frågor:

har ni några syskon? Nej, det har jag inte

 

bor ni långt ifrån varandra? Nellie bor kanske 100m ifrån mig. Sara bor typ 2km ifrån mig, vet inte exakt.

 

hur många kuddar sover ni med? Jag har en huvudkudde, men nu har jag börjat sova med alla mina prylnadskuddar med. Vilket gör att jag sover med 12 stycken. Låter mycket men det är jätte mysigt :)

 

vad önskar ni er i julklapp? Jag önskar mig: *pengar *Spotify Premium *Mysig hoodie *Presentkort*Baksaker, önskar mig lite mer men kanske inte är så roligt att veta allt ;)

 

hur många läsare har ni? Den här senaste veckan har det höjts något enormt! Så nu har vi väl kanske mellan 10-25 läsare. Inte så många kanske men vi hoppas på fler :)

 

vilken är den läskigaste filmen ni har sett? Den läskigaste filmen jag har sett var Case 39 tror jag den hette. Den var riktigt läbbig tycker jag. Men jag tycker Hajen filmerna är jätte läskiga!

 

Har ni kännt varandra länge? Nellie har jag kännt hela mitt liv. Våra mammor gick i samma klass från 0-9 tror jag. Men Sara träffade jag för första gången på dagis. Så vi tre har känt varandra ett tag nu :)

 

vad har ni på ert golv? Oj, jag har mycket på mitt golv, jah har en matta, kamera, bok, penna, filt, nagellack, bubbleplast,kuddar. Jag vet att jag har mycket på golvet, tänkte städa snart ;)

 

Om det började brinna vad skulle ni ta först (det ska vara en sak)? Det var en svår fråga. Ee.. jag tror jag skulle ta min dator ;)

 

Pretty little liars eller Glee? Har inte sett Pretty Little Liars, så jag tar Glee :)

 

Vilken klass går ni i? Jag går i 8B

 

Ke§ha eller Demi Lavato? Em.. Demi Lavato tror jag.

 

Spelar ni något instrument? Jag har spelat gitarr men slutade för några månader sen eftersom det tog mycket tid från skolan.

 

varför valde ni namnet "bakeourday"? Jo, vi tänkte heta Bakemyday. Men det namnet var upptaget. Sen tänkte vi att vi är ju tre stycken så vi bytte ut "my" mot "our". Så det blev slutligen Bakeourday :)

 


Vad har ni i vänstra jack fickan XD? Jag har en bussbiljett, lipsyl, hörlurar, nagellack (vet inte varför) & öronhängen.

 

Har ni färgat håret någon gång? Jag har slingat mitt hår så det ska bli ljusare ;)

 


Sminkar ni er inför skolan, iså fall vad sminkar ni er med ? Jag har mascara & foundation.

 

Är det kul att ha en blogg tillsamans? Det är jätte kul. Det blir ju mera inlägg när man är flera och det gör att bloggen inte blir så "seg" om ni fattar :)

 


vad är den sorgligaste filmen ni har sett? Det var nog The Notebook , tror jag :)

 

hur många är ni i er klass? Vi är 21 tror jag om jag inte räknat fel.

 

kan ni några andra språk än bara svenska? Ja, jag kan svenska, engelska, spanska(inte helt) och teckenspråk :)

 

Wild child eller picture this? Wild Child

 

Madagascar eller Shrek? Tror jag tar Shrek :)

 

Sunes sommar eller sunes jul? Sunes sommar :)

 

I serien "vänner" så är det ju 6 personer det handlar om. Vilken person passar vem av er och varför? Jag skulle nog säga att Nellie är Phoebe, för att hon är musikalisk och hon får mig att skratta :) Sara är Ross för att hon har sån bra humor och hon gör bra miner och sånt när hon härmar folk på tvv t.ex :)

 

Kornelias frågor:

Mål med bloggen? Ja, det är väl att vi ska få fler läsare & att vi ska tillslut kanske ha den största bakbloggen i Svergie. Vet inte riktigt, men det skulle vara kul :)

 

Unika per dag? Mellan 10-25 (denna veckan) annars brukar det vara typ 5 stycken. Ganska lite :(

 

Favorit affär? Om det ska vara favorit klädaffär är det nog Gina Tricot kanske :)

 

 

Amandas fråga:


Vad var det som fick er att börja blogga :)? Jag vet inte riktigt av som fick oss till att blogga. Men det var ju så att vi tre sov över en kväll och vi började prata om bakning osv. sen sa vi typ att det skulle vara kul att starta en bakblogg. Så vi satte oss vid datorn och började rabbla namn. Och sen tada så nu är vi här :)

 

Julias fråga:


Hur gammla är ni?
Jag är 14år blir 15 i september :)

 

Karolinas frågor:


Varför började ni blogga?
Vi tre älskade som sagt att baka och ville jätte gärna skaffa en bakblogg. Men vi ville  inte ha en var för sig. Så det blev en tillsammans :)

 

 

Vilka bloggar läser ni :)? Jag läser jätte många men här är några, call-me-cupcake Linda Lomelinos (finns som länk där nere), miinabrun.blogg.se , http://alhoc.blogg.se/ , http://mariascupcakes.blogg.se/ , http://tinkerbella.blogg.se/ Där var det några :)

 

 

Idas fråga:

Vad är det som ni tycker är roligast att baka :)? Jag tycker jätte mycket är kul. Men jag måste nog säga tårtor som man får dekorera hur man vill. Jag gillar när det tar lite tid :)

 

R O N J A's fråga:

Kanske inte världens bästa fråga, haha, men kunde inte ni lägga upp ett recept på macarons? Vore jättekul!   Jo visst kan vi det! Om det är någon speciell smak så är det bara att kommenter så lägger vi ur ett i veckan :)

 

 

Det var alla svaren från mig, hoppas ni blev nöjda med dem! Kram