Hej, var tvungen att åka hem från skolan för jag mådde väldigt väldigt dåligt. Hatar att vara sjuk och speciellt när man måste åka hem från skolan. Känns lite sådär. Men när jag inte har något att göra kan jag lika gärna lägga ut receptet på Saras och mina cupcakes som vi gjorde till Fenix. Och om ni kollar lite noga har jag fixat lite med designen t.ex kommentar fältet mm. Och sen la jag till en ny kategori: Recept. Där kommer vi lägga in recept som min jätte gärna får titta på och skriv gärna till oss om dem är bra eller inte :) Kramar
 
 
 
ca. 15st  ugn: mitten i 200 grader
 

100g smält smör eller margarin
2ägg
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
 

Gör så här: Smält smöret i mikro eller i kastrull. Vispa ägg och socker pösigt så det blir spår i smeten. Blanda i  alla torra ingredienser och häll i lite smör i taget. Om du tar allt på samma gång får äggen en "chock" så då lyfter dem inte lika bra. 
 
 
2dl vispgrädde
200g mörkchoklad
 

Gör så här: Hacka chokladen i mindre bitar så du har den beredd. Ta en kastrull och häll i grädden. Sätt den på plattan och låt grädden stå på låg värme. Kolla till den hela tiden och blanda i mellan åt. När det börjar ryka lite så häller du i chokladen och börjar blanda. Se till att blanda hela tiden för det går ganska snabbt. När den är blanda och inte har några klumpar i sig. Häller du i den i någon skål eller liknande. Sen brukar jag ställa den i frysen en stund för att den ska bli tjock. Man får kolla till den ibland och blanda runt lite. är du tycker den är hyfsad tjock, ser du till att muffinsarna har svalnat. Sedan brer du på ganachen på muffinsarna. Ta cirka 1 tsk ganache på varje muffin. Sedan när du har gjort det så ställer du dem i kylen.
 
 
ca. 3-5dl grädde
1 påse polkagrisar
 

Gör så här: Krossa polka grisarna med en hammare eller något som helt enkelt gör dem krossade. Och slå på dem till det blir små bitar, fast det ska helst vara som ett pulver. Vispa grädden ( det beror på hur mycket man vill ha) ganska hårt. Sedan blandar du i polkagrisarna i grädden.
 
Sedan så tar du ut muffinsarna och gör en liten grop i dem så man kan spritsa i grädden. Sen kan du göra en liten fin grej uppepå muffinsen, om man vill ;) 
Hoppas ni förstår annars är det bara att kommentera!
Kraam Wilma :)