Jag la ju ut för ett litet tag sedan ett inlägg om min julkalender jag gjort till min familj i år och nu tänkte jag visa hur man gör en likadan. Det är inte alls svårt och dessutom så är det ju väldigt fint med en liten kalender i fönstret eller på väggen. 
 
 
        Du behöver:
 

sax
tejp
linjal
ett fint inslagningspapper
en penna
hållbart snöre
 
 
 
1. mät ut 30 cm och markera ett streck.
 
 
2. Klipp rakt på markeringen.
 
 
 
3. Klipp pappret på mitten tills du får två rör. 
 
 
4. Vik den ena kanten några cm.
 
 
5. Vik andra kanten över den kant du vek innan.
 
 
6. tejpa ihop kanterna
 
 
7. Vik den nedre kanten som ska bli påsens botten. 
 
 
8. Vik till en triangel på båda sidor.
 
 
9. Vik kanterna över varandra, se nästa bild...
 
 
10. Tejpa undersidan.
 
 
11. Om kanten viker sig lite mycket inuti påsen kan du bara sätta en liten tejpbit på skarven. 
 
 
12. Tada! , påsen är färdig att användas.
 
 
Nu är det bara att tejpa upp påsarna på ett snöre och din julklappskalender är färdig.