Som ni kanske vet så har ju Wilma och Sara prauat på världens mysigaste konditori som jag vet i alla fall i småland. Även jag var där och prauade i våras detta året och vill bara säga att det var bland det roligaste jag gjort i hela mitt liv, det var fruktansvärt roligt. Konditoriet har världens charmigaste inredningsstil med ett tema som helt går i 50-60 tals stil. Bakverken är traditionella bakverk som snickers, chokladbollar, kanelbullar. De har även den absolut godaste tårtan som är väldigt känd här i trakten, "Tv-tårtan" 
Ville bara säga att om åker ni förbi Emmaboda, så besök Konditori Fenix. Det bara måste ni göra.
Macaronsen såg jag inne på fenix någon månad innan jag skulle praua där och blev helt frälst. Var bara tvungen att köpa den.
Tårtan längst ned av bilderna, den med vit marsipan. Hittade jag på och gjorde själv på den sista dagen.